Hogy a Conchita Wurst énekesnő-márka villámgyorsan igen kurrens
lesz, abban biztosak lehettünk. S azon sincs mit csodálkozni, hogy
elsősorban kolbász-kategóriában jegyzik , ha egyszer őt magát is így
hívják.
A linzi Reichl & Partner reklámügynökség már egy nappal
az Eurovíziós Dalfesztivál döntője előtt, május 9-én kérvényezte a
Conchita-márka bejegyzését kolbász kategóriában a Német Szabadalmi és
Márka Hivatalnál (DPMA), adja hírül az Élelmiszer Online a Médianéző nemzetközi hírfigyelő nyomán. Elsőnek egy osztrák termelő jelentkezett, hogy piacra dobná a
Conchita kolbászt, de a márkanyilvántartás alapján nem áll egyedül
szemfülességével a kolbászfronton. Egy német vállalkozó a Wurst
elhagyásával két élelmiszerkategóriában tervezi a név használatát.
A németek-osztrákok csillapíthatatlan kolbász-éhsége közismert, az
már kevésbé, hogy előbbiek legnagyobb kedvence, a Currywurst is egy
nőnek köszönheti mindent elsöprő karrierjét. Egy bizonyos Herta Heuwer
volt az, aki 1949-ben a berlini brit szektor katonáinak kedvezve - na
meg a saját üzletmenetének - feltalálta a curry porral és állitólag még
10-12 fűszer titkos keverékével ízesített sötét paradicsomszószt,
amivel nyakon öntötte az addig is ismert kolbászt, de a megszokottnál
kicsit ropogósabbra is sütötte. Elmaradhatatlan mellőle a hasábburgonya,
amit viszont currys majonézzel locsolnak meg. Mit mondjunk? Erre
az egyvelegre születni kell... Mindenesetre, aki Berlinben jár, annak
kötelező megkóstolni, még ha egy-két falatnál többet nem is bír legyűrni
a meglehetősen fura ízvilágú holmiból.
S lelkes gasztroturista (?) még elmehet a Currywurst múzeumba, mert
bizony ilyen is van. A belépő árában benne foglaltatik a látogatás végén
egy kis adag wurst, s igen csodálkoznak a büfében, ha erre a pompás
kulináris csemegére fogékonytalan idegen inkább egy üdítőre vagy sörre
cserélné be a szószos kolbászkákat.
Szóval, ki tudja, lehet, hogy a Conchita kolbász döntögetni fogja a
Currywurst trónját, és aztán majd maga is múzeumba vonul, lehetőleg
interaktívba.
De lesz itt más is a piacon. Állitólag már jóval a koppenhágai döntő
előtt megtetszett ez a márkanév alkoholos italok gyártóinak is. Egy
lengyel kozmetikai cég pedig testápoló termékeket vezetne be
Conchita-márkaként, arról nem szólnak a hírek, hogy borotválkozószer
lesz-e közte.
Az énekes menedzsere, René Berto a Conchita Wurst márkát május 15-én jegyeztette be különféle termékekre és szolgáltatásokra.