Eurovíziós Dalfesztivál - Óriási előkészületek a döntőre

A 60. Eurovíziós Dalfesztiválon rekordszámú ország vesz részt, összesen 27 helyről érkeztek versenyzők. Ma tartják Bécsben a döntőt.
A hatalmas stadion már előtte csordulásig megtelt emberekkel. Több próbát is tartottak azért, hogy a záró show műsorban minden tökéletesen sikerüljön. Sokan voltak kíváncsiak a próbákra is, és ezért nem sajnálták megvenni a jegyet sem mintegy 50 euróért.
A magyar Csemer Boglárka Boggie Wars For Nothing című dalával lép színpadra.
Szerintem minden típusú színtéren fontos üzenettel rendelkező dalt énekelni, szerintem ez az értelme és a lényege is a művészetnek, úgyhogy én nagyon büszke vagyok rá, hogy az Eurovízión egy ilyen dallal képviselhetem az országot, mert ez abszolút meg is különböztet a többi előadótól – magyarázta Boggie.
Az énekem fő üzenete az, hogy ne add föl! Bármivel is szembesülsz az életben, nem szabad föladnod. Harcolnod kell egy jobb jövőért, a boldogságodért – mesélte az azeri versenyző.
Hajagos Andrea a helyszínről tudósítva arról beszélt, hogy
nem csak a Stadthalléban zajlik az élet, Bécs belvárosában már hetek óta különböző programokkal várják az Eurovízió szerelmeseit.
Az egyik népszerű program a Conchita hasonmás verseny volt. Sok helyen feltűntek a szakállt viselő rajongók.
A résztvevők mindenütt nagy lelkesedéssel vetik bele magukat fesztivál hangulatba.
Nagyon jó móka, és ez az egyetlen lehetőség, amikor mindenki összejön Európából, és idén Ausztráliából is, hogy ünnepeljék a zenét. Szeretem, amikor minden ország a saját nyelvén énekel – vélte egy brit lány.
Hogy végül melyik ország nyer idén, az ma este kiderül.