Eurovíziós Dalfesztivál 2015 - A mentor kiesett

A mai adással kialakult A Dal 2015 középdöntős mezőnye, amihez Csemer Boglárka "Boggie”, Wolf Kati, Other Planet, Gájer Bálint, Mujahid Zoltán és a Spoon csatlakozott. Dr. Péter Barbara dala annyira sablon, mintha ingyenesen elérhető hangmintákból lenne összerakva. Ha nem lenne alatta ének, akkor akár egy multi-cég épületének liftjében is megszólalhatna. Gyakorlatilag semmi nem történik benne. A háttér alapos megtervezése helyett inkább a dallal kellett volna többet foglalkozni. Egyenesen a NASA-tól rendelték az űrhajós fellépőruháikat - mesélte Barbara a műsorvezetőnek. Végre egyetértünk Csiszár Jenővel, hogy ehelyett inkább egy jó dallal kellett volna indulni. Barbarát láthattuk már a Megasztárban, a The Voice-ban, de több hazai művész - köztük például Zorán - vokalistájaként is sokat áll színpadon. Ezzel a produkcióval nem sikerült igazán átütő előadást prezentálni. Remek dramaturgiai fordulóponthoz érkeztünk már rögtön a második dalnál. A NASA egyenruhák után sikerült egy utópisztikus huszárruhába öltözött csapatot beszerkeszteni a műsor készítőinek. Még a színházi produkcióként induló koreográfia sem tudta elvonni a figyelmünket a klisés pop dalról, amiben Mujahid Zoli éneklésének köszönhetően a vége kicsit kinyílik, de ettől függetlenül a hamis vokalista brigádot azonnal elbocsátanánk a helyében. A sablon kirakós szövegíró lecseréléséről pedig korábban már írtuk. "Nagy sikerű koncertek, nagy ívű dallamok” – hangzott el az előzetesben. Látszik, hogy nem igazán tudtak mit kitalálni a szerkesztők, hiszen a Proof of Life neve a nézőknek egyelőre nem sokat mondhat. Azonban ez egy dalverseny, és az első kettő produkció után valóban kellőképpen pörgető volt a zenei alap, és egészen meglepő volt az énekes teljesítménye. Viszont a rapbetétet azonnal el kéne felejteni, mert egyaltalán nem illik a dalba, viszont egy billentyű az nagyon kellett volna...az a két gitár komoly tévedés ebben a dalban. (Csak halkan és zárójelben, hogy eddig háromból három versenyzőnk a Megasztárból indult, jelen esetben Ásós Attila a négyedik széria egyik döntőse volt.) Egy percen belül legalább háromszor mondta el Tatár Csilla, hogy Boggie épp a nászútjáról tért haza Vietnámból. A dalverseny szempontjából ez egy tényleg elhanyagolhatatlan hír. De a nászút témát tegyük is félre, mert itt már valóban igazi eredményeket hallhattunk Csemer Bogi beharangozó videójában. A produkció alatt akár fel is kiálthatnánk, hogy „Végre egy dal” - ugyanis a Wars for Nothing című ballada nagyon jól áll Boginak, és egyszerűsége ellenére a legízlésesebb színpadi produkciót és dalt hallhattuk, láthattuk tőle. A dalukat másfél perc után már unnánk, de a koreográfia miatt végig érdekes marad. Ugyan a tavalyi évvel ellentétben idén felpattantak a székből és mozogtak, azonban még mindig nagyon furcsa lenne elképzelni ezt a műfajt az Eurovízión. Egyszereűn nem illik oda, pedig ne felejtsük el, hogy a műsor egyetlen teljesen élő produkciója az övék, hiszen míg a többiek zenei alapra énekelnek, ez az öt srác full élőben nyomja. A kivándorlás témáját feldolgozó dal, egyértelműen Keresztes Ildit teszi a középpontba, aki a hangjával mai napig képes libabőrt okozni. Azonban a dal nem igazán halad a korral és többnyire a 90-es évek hangzását idézi, és fele annyira sem izgalmas, mint Keresztes Ildikó hangja és kisugárzása. Gájer Bálint egy amerikai családi vígjátékként adná el Magyarországot az Eurovízión, ami ugyan szórakoztató, de egyaltalán nem hiteles, legalábbis ami az országunk képviseletét illeti. Gájer Bálint viszont valóban profi, akit egy egész swing estén át lehetne hallgatni, de a bécsi döntőn kifejezetten furcsa lenne. Nem valószínű, hogy hozná a néhány évvel ezelőtti orosz asszonykórus sikerét. A dal hiába erősebb a mezőny nagy részénél, nagyon hamis volt. Rákay Philip, Rúzsa Magdi, Csiszár Jenő 10 pontot adott a produkcióra, míg Pierrot kifejezetten azt hangsúlyozta, hogy neki ez nem magyar. Szerinte a koppintás nem feltétlenül rosszindulattal történik, de ez nem tudná hitelesen képviselni így az országot. Csiszár szerint sem jutnak ki Bécsbe a döntőre, de ettől még az egyik nagy kedvence ez a dal. Viszont ha a zsűrinek alapból az a véleménye, hogy nem az Eurovízióra való, akkor mit keresnek egyáltalán a műsorban. Továbbra is tartjuk, amit korábban írtunk az Other Planetről, és ide egy másik dalukkal kellett volna nevezni. Az egykori A Dal zsűritagtól, Wolf Katitól csak egyetlen dolgot kérdeznénkl: Miért? Miért? Miért kell újra elindulni egy olyan versenyen, ahol egyszer már – így vagy úgy -  bizonyított? Ráadásul egy olyan unalmas dallal, ami még a Szerelem miért múlsz rádiósláger szintjét sem közelíti meg. Ha négy jóképű fiatal srác van a színpadon az már nem menekül az előítéletektől (nálunk sem). De az ő egyetlen szerencséjük, hogy nem is akarnak többek lenni a fiúcsapat kategóriától. A daluk pontosan az a boy-groupos tingli-tangli, amit pont elég egyszer meghallgatni. Vígaszágon továbbjuttatták a nézők, de ez nyilván az X-Faktor szavazótáborának köszönhető.