Eurovíziós Dalfesztivál 2014 - Először találkoztak szülei a szakállas nővel

Szülei, Helga és Sigi Neuwirth, eddig csak tévéből ismerték Conchita Wurstot. Ők ugyanis csak Tom Newuwirth-ként találkoztak gyermekülkkel. A “szakállas nő” most hazalátogatott. Conchita hazatért steiermarki otthonába, Bad Mitterndorfba, és életében először találkoztak vele a szülei úgy, ahogy az Eurovíziós Dalverseny színpadán látták: Conchita Wurstnak öltözve. A faluban sem láthatta őt még senki így, a világraszóló siker a jelek szerint újabb gátakat rombolt le.
Nagyon büszkék vagyunk rá, mondta a kamerák előtt az édesanya, Helga, akitől a fiából lányává lett gyermeke vette át a szót.És én is nagyon büszke vagyok a szüleimre, mert ők ma életükben először látnak így. Egy picit ideges is voltam emiatt. De nem kell idegesnek lenned, én is az voltam. Úgy szeretünk, ahogy vagy, vágott közbe mosolyogva Helga.
Conchita régi otthonában megmutatták azt a szobát, ahol az akkor még Tom Newuwirth névre hallgató fiatalember naphosszat női ruhákat tervezett magának, papírok ezreit telerajzolva.
A siker révén a Neuwirth-házaspár életében is új fejezet nyílik. A falut megszállta a sajtó, a panziótulajdonos szülők másfél hétig ki sem tudták nyitni szállodájukat. Nem tehetnek meg egy lépést sem az utcán, hogy valaki meg ne állítsa őket, híres gyermekükről érdeklődve.
Conchita élete is egy csapásra megváltozott. Ma már privát repülővel járja a világot, amiről alig két hete még álmodni sem mert.